Gradski štab za vanredne situacije, na desetoj vanrednoj sednici održanoj dana 4.5.2020.g. donosi

Gradski štab za vanredne situacije, na desetoj vanrednoj sednici održanoj dana 4.5.2020.g. donosi

N A R E D B U

I

1. Ublažava se mera kojom je radi zaštite od širenja zarazne bolesti COVID-19 zabranjeno obavljanje javnog prevoza putnika u železničkom saobraćaju i drumskom saobraćaju autobusima.

2. Od 4. maja 2020. godine dozvoljava se obavljanje međumesnog prevoza putnika u drumskom saobraćaju.

3. Od 8. maja 2020. godine dozvoljava se obavljanje gradskog i prigradskog prevoza putnika u drumskom saobraćaju.

4. Grad Subotica i JP „Subotica trans“ dužni su da obavljanje gradskog i prigradskog prevoza organizuju na način dat Instrukcijom za organizovanje javnog gradskog, prigradskog i lokalnog prevoza u primeni mera prevencije, sprečavanja širenja i smanjenja rizika bolesti COVID-19, Kriznog štaba za suzbijanje zarazne bolesti COVID-19 od 28. aprila 2020. godine 08 broj 53-3455/2020-1 (u daljem tekstu: Instrukcija), koja je sastavni deo ove naredbe.

5. Autobuski prevoznici i autobuske stanice dužni su da obavljanje međumesnog linijskog, posebnog linijskog i prevoza putnika za sopstvene potrebe organizuju u skladu sa tač. 2, 3, 5, 6, 7, 8, 11, 12. i 13. Instrukcije, s tim što su autobuski prevoznici koji međumesni linijski prevoz na linijama do 50 km obavljaju prigradskim autobusima, odnosno na linijama do 15 km prigradskim i gradskim autobusima dužni da u organizaciji prevoza poštuju i tač. 4. i 10. Instrukcije.

6. Pružaoci stanične usluge (JP „Subotica trans“) na autobuskim stanicama moraju primeniti preventivne mere kojima se osigurava bezbednost zaposlenih i bezbednost korisnika usluga (obavezna dezinfekcija svih prostorija autobuske stanice, opreme, mobilijara, obavezna upotreba zaštitnih sredstava tj. maski i rukavica, obavezno merenje temperature putnicima u skladu sa posebnim planom mera, koje su sastavni deo akta o proceni rizika, a koji upravljač autobuske stanice donosi u skladu sa zakonom i propisima iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu).

7. U skladu sa mogućnostima autobuskih prevoznika, potrebno je angažovanje što većeg broja autobusa, a u cilju što redovnijeg odvijanja prevoza putnika u drumskom saobraćaju.

8. Autobuski prevoznici sa registrovanim redom vožnje u međumesnom prevozu putnika u drumskom saobraćaju u obavezi su da do 1. septembra 2020. godine obavljaju polaske za koje postoje iskazane potrebe putnika, ali ne manje od 25% polazaka sa registrovanih redova vožnje, nakon čega je neophodno da prevoz obavljaju u skladu sa registrovanim redom vožnje.

II

1. Počev od 4. maja 2020. godine pravna lica i preduzetnici koji obavljaju delatnost u oblasti trgovine na malo, koja obuhvata prodaju hrane i pića tu delatnost, odnosno pružanje usluga mogu da obavljaju, odnosno da posluživanje korisnika vrše i neposredno u zatvorenom prostoru i u prostoru organizovanih bašti na otvorenom – uz primenu preventivnih mera propisanih ovom naredbom i utvrđenih aktom poslodavca.

2. Pravna lica i preduzetnici (poslodavci) koji pružaju usluge u delatnostima iz ove tačke, podtačka 1. ove naredbe, a na način opisan navedenom podtačkom naredbe dužni su da, u odnosu na zaposlene i korisnike usluga, primene sve preventivne mere od uticaja na bezbednost i zdravlje zaposlenih i korisnika usluga, a posebno one koje se odnose na sprečavanje širenja zarazne bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2 (organizovanje procesa rada koji obezbeđuje održavanje socijalne distance, odnosno međusobnog rastojanja između dva lica od najmanje dva metra, obaveznu dezinfekciju mobilijara, mašina, alata i uređaja za rad posle pružene usluge svakom pojedinačnom korisniku, obaveznu upotrebu zaštitnih sredstava tj. maski i rukavica od strane zaposlenih – za pružanje usluga na otvorenom, kao i dodatne mere, ograničenog broja lica u prostoriji, a u slučaju manjeg rastojanja od dva metra između korisnika pružanje usluga uz primenu staklene, plastične ili slične barijere, obaveznu dezinfekciju prostorija i podova, obaveznu upotrebu zaštitnih sredstava tj. maski i rukavica i od korisnika usluga – za pružanje usluga u zatvorenom prostoru), i da u tom smislu dopune poseban plan primene mera iz stava 1. ove tačke.

III

1. Počev od 8. maja 2020. godine dozvoljava se neposredna prodaja robe kupcima i neposredno vršenje usluga korisnicima usluga u trgovinskim centrima i sličnim objektima uz primenu preventivnih mera propisanih ovom naredbom, drugim propisom koji se odnosi na delatnost koju obavlja pravno lice ili preduzetnik i utvrđenih aktom poslodavca.

2. Pravna lica i preduzetnici (poslodavci) koji pružaju usluge u delatnostima iz ove tačke podtačka 1. ove naredbe dužni su da, u odnosu na zaposlene i korisnike usluga, primene sve preventivne mere od uticaja na bezbednost i zdravlje zaposlenih i korisnika usluga, a posebno one koje se odnose na sprečavanje širenja zarazne bolesti COVID-19 izazvane virusom SARS-CoV-2 (organizovanje procesa rada koji obezbeđuje ograničen broj lica u prostoru, održavanje socijalne distance, odnosno međusobnog rastojanja između dva lica od najmanje dva metra, pružanje usluga uz primenu staklene, plastične ili slične barijere, obaveznu dezinfekciju prostorija i podova, mobilijara, mašina, alata i uređaja za rad posle pružene usluge svakom pojedinačnom korisniku, obaveznu upotrebu zaštitnih sredstava tj. maski i rukavica od strane zaposlenih i korisnika usluga), i da u tom smislu donesu poseban plan primene mera, koji je sastavni deo akta o proceni rizika koji se donosi saglasno zakonu i propisima iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu.

IV

 

Ova naredba primenjuje se od 4.5.2020.g.